Történelem digitálisan  Krepsz - Kapai Bernadett

Történelem 5. osztály


Történelem órán a gyerekek a jegyzetelés technika mellett, beosztották egymás között, ki gépeli be az adott anyagot. Ezek a jegyzetek segítségre vannak a figyelemzavaros, diszgráfiás és tanulási nehézséges gyerekeknek.

Őskor

Tanulásmódszertan 1. : jegyzetelés technika lapon, gondolattérkép készítésének szabályai lapon rajzolva. Összefoglaláskor mindenki kapott egy kis részt az őskorból, amit wordben kidolgozott. Alkalmaztuk a jegyzeteléstechnika szabályát. Új gondolat új szín.


Ókori Kelet

Tanulásmódszertan 2. :  Word használatának megismerése, az  órai vázlatok gépre vitele.

Tanulási táblázat

Tanulásmódszertan 3. :  Tanultak elhelyezése tanulási táblázatban. 

Ókori Görögök

Tanulásmódszertan 4. : A gyerekek a témakörökhöz tartozó lényegkiemelés gyakorlása mellett szófelhőket készítettek. Könnyen megtanulható volt.  

https://wordart.com  

Görög Istenek
Görög Istenek
Minótaurusz
Minótaurusz
Spárta
Spárta
labirintus fogalma
labirintus fogalma

Tanulásmódszertan 5. : A megfelelő számítógépes ismeretek elsajátítása után a gyerekekkel megismertettem a pókábra készítő programot. Nem teljes leckét dolgoztak fel csak részterületeket.

Ókori Róma

Tanulásmódszertan 5. :  Az adott tananyag számítógépen való elkészítése mellett a gyerekek összesítést készítettek személyekről, évszámokról, fogalmakról, helyszínekről.

Fésűs módszer

Memorizálási játék más nevén: lapozó. Először célszerű közösen létrehozni egy lapozót A/3 méretben.

1. A lapot félbehajtjuk.

2. Az első oldalt feldaraboljuk csíkokra.

3. Belső oldal más színű, bevonalazzuk. (Vagy 2 színt használunk.Más színű tollal írjuk az első, más színűvel a belső oldalt. )

4. Start felírása.

5. Kinyitjuk és mögé felírjuk a kérdést, vagy feladatot.

6. Az első lapon a válasz...

A gyerekek feladata, hogy a START -tól indulva, a párosítható tartalmaknak megfelelő sorrendben nyissák fel a lapocskákat. Ha helyesek a válaszok, jó a sorrend, akkor utoljára kapnak majd egy dicséretet.

(Ellenőrzés: A füleket be lehet számozni, így azt a feladatot adjuk a gyerekeknek, hogy írják le a számokat, ahogyan eljutottak a megoldáshoz.)

Középkori Európa


Pókábra 

A történelem könyvben a leckék után szereplő kérdéseket dolgoztuk fel a diagnózissal rendelkező gyerekekkel. Szókártyákat párokban dolgozták fel, papír alapon készítették el. A többiek kipróbálták  egy egész leckén keresztül a pókábrát.

Magyarság történetének kezdete

A gyerekeknek ebben az évben az utolsó megtanítandó dolog majd a learning apps tankockák szerkesztése lesz. 

https://learningapps.org 

Felhasznált források, alkalmazások:

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el