Történelem digitálisan Krepsz - Kapai Bernadett
Történelem 5. osztály
Történelem órán a gyerekek a jegyzetelés technika mellett, beosztották egymás között, ki gépeli be az adott anyagot. Ezek a jegyzetek segítségre vannak a figyelemzavaros, diszgráfiás és tanulási nehézséges gyerekeknek.
Őskor
Tanulásmódszertan 1. : jegyzetelés technika lapon, gondolattérkép készítésének szabályai lapon rajzolva. Összefoglaláskor mindenki kapott egy kis részt az őskorból, amit wordben kidolgozott. Alkalmaztuk a jegyzeteléstechnika szabályát. Új gondolat új szín.
Ókori Kelet
Tanulásmódszertan 2. : Word használatának megismerése, az órai vázlatok gépre vitele.
Tanulási táblázat
Tanulásmódszertan 3. : Tanultak elhelyezése tanulási táblázatban.
Ókori Görögök
Tanulásmódszertan 4. : A gyerekek a témakörökhöz tartozó lényegkiemelés gyakorlása mellett szófelhőket készítettek. Könnyen megtanulható volt.





Tanulásmódszertan 5. : A megfelelő számítógépes ismeretek elsajátítása után a gyerekekkel megismertettem a pókábra készítő programot. Nem teljes leckét dolgoztak fel csak részterületeket.
Ókori Róma
Tanulásmódszertan 5. : Az adott tananyag számítógépen való elkészítése mellett a gyerekek összesítést készítettek személyekről, évszámokról, fogalmakról, helyszínekről.
Fésűs módszer
Memorizálási játék más nevén: lapozó. Először célszerű közösen létrehozni egy lapozót A/3 méretben.
1. A lapot félbehajtjuk.
2. Az első oldalt feldaraboljuk csíkokra.
3. Belső oldal más színű, bevonalazzuk. (Vagy 2 színt használunk.Más színű tollal írjuk az első, más színűvel a belső oldalt. )
4. Start felírása.
5. Kinyitjuk és mögé felírjuk a kérdést, vagy feladatot.
6. Az első lapon a válasz...
A gyerekek feladata, hogy a START -tól indulva, a párosítható tartalmaknak megfelelő sorrendben nyissák fel a lapocskákat. Ha helyesek a válaszok, jó a sorrend, akkor utoljára kapnak majd egy dicséretet.
(Ellenőrzés: A füleket be lehet számozni, így azt a feladatot adjuk a gyerekeknek, hogy írják le a számokat, ahogyan eljutottak a megoldáshoz.)
Középkori Európa
Pókábra
A történelem könyvben a leckék után szereplő kérdéseket dolgoztuk fel a diagnózissal rendelkező gyerekekkel. Szókártyákat párokban dolgozták fel, papír alapon készítették el. A többiek kipróbálták egy egész leckén keresztül a pókábrát.






Magyarság történetének kezdete
A gyerekeknek ebben az évben az utolsó megtanítandó dolog majd a learning apps tankockák szerkesztése lesz.
Felhasznált források, alkalmazások:
- Szófelhők: https://wordart.com
- Gondolattérkép: https://bubbl.us/
- Power Point
- Dominó: https://www.toolsforeducators.com/dominoes/domino-template-text.php
weboldal/ link/ gyűjtemény ajánlás
Vázlatok évfolyamokra lebontva: https://sites.google.com/view/tortenelem5-8/6-%C3%A9vfolyam/ii-%C3%BAj-l%C3%A1t%C3%B3hat%C3%A1rok?fbclid=IwAR2_tkJWvfF_uynblcilguH94DTPkzce9E2uD5oSm9bfK9URj0niGZXAkB8